Zwany „najsłynniejszym ateistą świata” Richard Dawkins (autor książki „Bóg urojony”) wypromował (kosztem 100 tysięcy funtów) społeczną akcję „Out Campaign”, której symbolem jest szkarłatna litera „A”. jej wyrazem była akcja Brytyjskiego Towarzystwa Humanistycznego, które wykupiło reklamy w londyńskich autobusach. Znalazły się na nich słowa: „Prawdopodobnie nie ma Boga. Przestań się więc zamartwiać i ciesz się życiem”. W ślad za tym Amerykańskie Stowarzyszenie Humanistyczne podjęło się w New Jersey przeprowadzenia kampanii reklamowej w metrze pod hasłem: „Nie wierzysz w Boga? Nie jesteś sam”. Działania promujące ateistyczne uwolnienie spotkały się z pozytywnym odzewem także w Polsce... Profesor Magdalena Środa doceniła edukacyjną funkcję reklamy, wyrażając życzenie, by i u nas podjąć działania zmierzające do osłabienia roli religii („Rzeczpospolita”, 17.11.2008).
za: www.opoka.org.pl
I ciekawostka …
Richard Dawkins
miejsce urodzenia: Nairobi, Kenia
data urodzenia: 1941-03-26
prawdziwe nazwisko: Clinton Richard Dawkins
stan cywilny: trzykrotnie żonaty: 1. Marian Stamp (19.08.1967 - 1984, rozwód); 2. Eve Barham (od 01.06.1984, rozwód), dziecko; 3. Lalla Ward (od 1992)
informacje za: www.filmweb.pl